شبکه های اجتماعی امروزه نقش بسیار زیادی در جذب مخاطب دارند به همین دلیل بازاریابی با اینستاگرام هم یکی از بهترین روش های بازاریابی اینترنتی می باشد
شبکه اجتماعی اینستاگرام امروزه در بین کاربران ایرانی دارای محبوبیت بسیار بالایی می باشد . این محبوبیت همه روزه در حال افزایش است و به همین دلیل یک مکان عالی برای بازاریابی اینرتنتی نیز می باشد
بازاریابی در اینستاگرام یعنی استفاده از امکانات پیش فرض این شبکه اجتماعی برای جذب خریدار ، بازدید کننده و مخاطب . به دلیل اینکه تعداد کاربران اینستاگرام بسیار بالا است پس شما میتوانید با یک سری اصول بازاریابی حرفه ای خود در این شبکه اجتماعی را آغاز کنید
البته قبل شروع بازاریابی باید به موارد زیر دقت کنید
اگر این موارد را دارید شما میتوانید با قدری تلاش به یک بازاریاب اینترنتی فوق العاده تبدیل شوید
اصول زیادی وجود دارد که ما در این مقاله به تعدادی از این اصول خواهیم پرداخت
1- داشتن تصویر پروفایل زیبا و مخصوص کسب و کار شما
اگر شما یک فروشنده کفش هستید ممکن است تصویر یک کفش از اینترنت دانلود و سپس بر روی پروفایل خود قرار دهید . اما اینکار اصلا مناسب نیست . در واقع کاربران به صفحاتی که تصویر کاربری آنها به این شکل است توجه ای نمیکنند
پس بهتر است یک تصویر اختصاصی برای خود بسازید . مثلا ایجاد یک لوگو و قرار دادن این لوگو به عنوان تصویر کاربری اینستاگرام
هرچقدر این لوگو و تصویر حرفه ای تر و زیباتر باشد درصد موفقیت شما در اینستاپرام بیشتر خواهد بود
2- قرار دادن لینک در پروفایل
اگر وبسایت دارید ادرس وبسایت خود را درون این قمست قرار دهید و اگر وبسایتی ندارید آدرس کانال تلگرام یا ادرس پروفایل خود در لینکد این را قرار دهید . با قرار دادن لینک به کاربران هدف میگویید که شما یک فروشنده حرفه ای هستید
پس این نکته را فراموش نکنید که حتما یک لینک درون پروفایل خود قرار دهید . البته بهتر است این لینک کوتاه باشد
3- وارد کردن بیوگرافی
در اینستاگرام یک بخش وجود دارد به اسم بیوگرافی که شما میتوانید اطلاعات صفحه خود را درون ان قرار دهید . اما این اطلاعات بهتر است به شکلی مناسب قرار بگیرند . مثلا شما همان فروشگاه کفش را در نظر بگیرید حالا یک بیوگرافی برای آن وارد کنید
مثلا : فروشگاه کفش با بهترین کیفیت ممکن
این یک توضیح برای بیوگرافی نامناسب است! بله این بیوگرافی کاملا نامناسب است و باعث نمیشود کسی بخاطر ان شما را دنبال کند . پس باید در این بیوگرافی یک متنی بنویسید که در آن دلیل دنبال کردن باشد
مثلا : با دنبال کردن ما از آخرین تخفیف های فروش کفش اگاه شوید . این تخفیف ها فقط در اینستاگرام موجود هستند
این بیوگرافی میتوانید مناسب باشد
4- ارسال تصاویر مفید و بروز
یک زمان تمامی کسب و کار ها فقط رویداد ها را در اینستاگرام تبریک میگفتند اما به نیتجه رسیدند به این شیوه نمیتوان مخاطبی جذب کرد . پس یک شیوه عکس گذاری جدید را امتحان کردند
این شیوه اینگونه است که شما با ارسال یک تصویر اختصاصی یک سری اطلاعات به مخاطب میدهید اما این اطلاعات کامل نیست و برای دادن اطلاعات کاملتر یک لینک به کاربر معرفی میکنید . در صورتی که سایت دارید لینک سایت و در صورتی که کانال دارید لینک کانال
این تصاویر باید با کیفیت و ظاهری زیبا باشند
5- تخفیف فقط در اینستاگرام
شما میتوانید یک سری تخفیف ها را فقط در اینستاگرام قرار دهید که مخاطبین این شبکه اجتماعی را به سرعت جذب کنید
6- کامت گذاری هدفمند
شما باید صفحات مرتبط با کسب و کار خود را بیابید . مثلا اگر کفش های شما ورزشی هستند بهتر است صفحه های ورزشی را یافته و اقدام به کامت گذاری کنید . این کامنت ها نباید تبلیغاتی باشند . به دو مثال زیر دقت کنید
کامنت اشتباه : فروش ویژه کفش در این صفحه
کامنت صحیح : این فوتبالیست واقعا فوق العادست
پس دقت کنید کامنت گذاری برای جذب مخاطب است و با این نوع کامنت بیشتر دیده میشوید . زیرا هیچ صفحه به این شکل شما را بلوک نخواهد کرد و بیشتر جلب توجه میکنید
۷- برگزاری آموزش های زنده
اینستاگرام امروزه دارای سیستم پخش زنده است . به این معنی که هرکس میتواند به سادگی با استفاده از یک موبایل برای خود یک شبکه انلاین داشته باشد . این ویژگی کمک بسیار زیادی به موفقیت شما در کسب و کار آنلاین و بازاریابی با اینستاگرام میکند
سعی کنید بصورت هفتگی یک ساعت را برای پخش زنده در نظر بگیرید و به سوالات مخاطبین خود پاسخ دهید . اینکار باعث میشود تا کاربران شما احساس نزدیکی بیشتری به شما کرده و بتوانند بیشتر به شما اعتماد کنند . زمان این پخش زنده نیاز نیست خیلی زیاد باشد و سعی کنید همیشه خودتان موضوع آن را مشخص کنید . مثلا در یک روز بنویسی پخش زنده در مورد بازاریابی ایمیلی
۸- استوری در بازاریابی با اینستاگرام
شاید برایتان جالب باشد که بدانید افراد ترجیح میدهند استوری و یا داستان شما را نگاه کنند . جای آنکه وقت خود را صرف مشاهده پست کنند . پس همیشه استوری ها را جدی بگیرید ولی سعی کنید تعداد استوری ها در روز به یک شکل منطقی باشد . نه خیلی زیاد و نه خیلی کم
در استوری مطالبی را منتشر کنید که درون پست های عادی نیستند . بیشتر از مخاطبین سوال بپرسید یا نظرسنجی برگزار کنید . با این کار مخاطب شما جذب شده و اعتماد بیشتری به شما خواهد کرد
امید وارم با این مقاله بتوانید کسب و کار خود در را اینستاگرام معرفی کرده و با بازاریابی اینستاگرام کسب در آمد کنید
از ۰ تا ۱۰۰ وردپرس را بصورت کاملا رایگان یاد بگیرید