اولین فروش اینترنتی میتواند به شما انگیزه بسیار زیادی داده تا بتوانید ادامه راه را با تلاش بیشتری پیش ببرید . اما متاسفانه در فروشگاه های اینترنتی رسیدن به اولین فروش سخت است و ممکن است هفته ها و یا حتی ماه ها منتظر اولین فروش خود بمانید . که این خود باعث میشود تا بسیاری از کسب و کار های اینترنتی در همان روز های ابتدایی منحل شوند
در این نوشته قصد داریم ۷ راه برای رسیدن به اولین فروش به شما عزیزان یاد داده تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن اولین فروش اینترنتی خود را تجربه کرده و با گرفتن انگیزه کسب و کار خود را بزرگ و بزرگ تر کنید
این روش ها همگی میتوانند اولین فروش اینترنتی شما را رقم بزنند اما ممکن است کسب و کار شما نیاز به دو یا چند روش داشته باشد . پس همیشه چند روش را برای خود در نظر گرفته و برای رسیدن به اهداف انها تلاش کنید
دیجیتال مارکتینگ همیشه بر پایه مخاطب هدف بوده به شکلی که هر کسب و کار اینترنتی که بخواهد به فروش چشم گیری دست پیدا کند حتما باید مخاطبین هدف خود را بشانسد و انها ارتباط برقرار کند . البته نیاز نیست شما در مدت کوتاهی این کار را انجام دهید . زیرا بسیاری از سایت های بزرگ نیز طی گذشت زمان مخاطبین هدف خود را شناسایی کرده اند
بعضی از شرکت ها هستند که شما را به مخاطب هدف خود معرفی میکنند اما چون هزینه انها تقریبا بالاست باید خودتان به دنبال یافتن مخاطبین مورد نیازتان باشید . یکی از بهترین و ساده ترین روش ها برای یافتن مخاطب هدف این است که یک صفحه لندینگ ساخته و یک کالا و یا آموزش را بصورت رایگان اریه دهید . با اینکار هم اطلاعات مخاطب را جمع آوری میکنید و هم میتوانید متوجه شوید که چه افرادی و با چه ویژگی هایی مخاطب سایت شما هستند
البته همانطور که گفتم این کار نیاز به زمان دارد و شما بعد از گذشت مدتی میتوانید سلیقه مخاطبین خود را یافته و به سادگی تعداد زیادی مخاطب را جذب کسب و کارتان کنید
یک قانون نا نوشته وجود دارد که شما “اگر نتوانید هزینه چیزی را بپردازید ، نمیتوانید آن را بخرید” . این قانون زمانی مهم است که شما یک فروشگاه عمومی دارید و یک روش پرداخت بیشتر ندارید . این یک روش پرداخت ممکن از مناسب بسیاری از خریداران نباشد و به همین دلیل سایت شما را ترک کنند
در واقع وقتی شما به کاربرتان روش های مختلف پرداخت ارایه میدهید ، کاربر به حرفه بودن شما پی برده و متوجه میشود که به او احترام گذاشته اید
شبکه های اجتماعی امروزه بستر بسیار مناسبی برای یافتن مخاطب هدف می باشند . در واقع شما با فعالیت در شبکه های اجتماعی میتوانید تعداد زیادی مخاطب را مقابل خود دیده و از بین انها مخاطبینی که مناسب کسب و کار شما هستند را بیابید
هرچند نمیتوان بصورت قطعی گفت که فعالیت در شبکه های اجتماعی میتواند فروش شما را افزایش دهد اما فعالیت صحیح و معرفی محصولات میتواند به شما در برند سازی کسب و کارتان کمک کرده و در نتیجه اولین فروش ها را برای شما به ارمغان بیاورد
البته اگر میتوانید هزینه کنید بهترین راه برای رسیدن به فروش در شبکه هیا اجتماعی استفاده از افراد معرف است . شما میتوانید به پرداخت مبلغی از آنها بخواهید که کسب و کار و محصول شما را تبلیغ کنند . این نوع تبلیغ میتواند در همان روز اول برای شما تعداد زیادی فروش به ارمغان بیاورد
همانطور که میدانید سئو مهمترین بخش از هر کسب و کار اینترنتی است . زیرا بسیاری از کاربران اینترنت با استفاده از موتور جستجوگر گوگل به دنبال محصولات و یا خدمات مورد نیاز خود میگردند و اگر بتوانیم در نتایج اولیه گوگل باشیم یعنی بهترین و هدفمند ترین مخاطبین را جذب کرده ایl
هرچند این کار مقداری زمان بر است اما میتواند اولین فروش اینترنتی شما را پر تکرار کرده و بعد از گذشت ۲ ماه بصورت روزانه تعداد فروش بسیار بالایی بدست بیاورید
البته رسیدن به صفحه اول کافی نیست زیرا شما باید به نحوی عنوان و توضیحات صفحات خود را بنویسید که کاربر بعد از مشاهده انها سایت شما را به سایت های دیگر که در نتایج گوگل وجود دارند ترجیح دهد . اینکار نیازمند ان است که بهینه سازی را بصورت حرفه ای یاد بگیرید
یکی از سریعترین روش ها برای رسیدن به اولین فروش اینترنتی این است که در سایت های مرتبط با کسب و کار خود تبلیغ کنید . اینکار هرچند نیاز به هزینه دارد اما میتواند در مدت بسیار کوتاهی فروش های شما را بیشتر کرده و مخاطبین هدف بسیار بیشتری را به سایت شما بیاورد
البته توجه داشته باشید حتما باید تبلیغات در سایت های مرتبط با کارتان باشد . اگر در سایت های نا مرتبط تبلیغ کنید میتواند گفت هیچ فروشی نخواهید داشت
این روش را ما خودمان نیز در حل شو بار ها امتحان کرده ایم و همیشه با پاسخی بسیار خوب مواجه شده ایم . در واقع شما اگر به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید مخاطبین زیادی ندارید . پس بهتر است که با ارایه تخفیف هایی تا سقف ۵۰٪ مخاطبین خود را ترغیب به خرید کنید
توجه داشته باشید این تخفیف باید به شکلی منتشر شود که اکثر مخاطبین آن را مشاهده کرده و ترغیب به خرید شوند . میتوانید از سایت های منتشر کننده تخفیف نیز استفاده کرده تا مخاطبین جدید را به سمت سایت خود بیاورید
سایت هایی مثل ایمالز محصولات فروشگا های دیگر را معرفی کرده و به فروش انها کمک میکنند . پس شما میتوانید با معرفی محصولات خود در یکی از این سایت ها به فروشی چشم گیر دست پیدا کنید . البته اکثر این سایت ها از شما هزینه ای ناچیز را نیز دریافت میکنند اما نتیجه کار به شما ثابت خواهد کرد که هزینه کردن برای اینکار خیلی خیلی مفید می باشد
شما با رفتن در لیست این سایت ها میتوانید با سایت های بزرگی مثل دیجی کالا رقابت کرده و با ارایه قیمت های کمتر فروش سایت هایی مثل دیجی کالا را نیز به سمت سایت خود بیاورید . این روش همیشه باید با ارایه قیمت کمتر و کیفیت بالاتر همراه باشد
با استفاده از تمامی روش های بالا میتوانید فروش خود را افزایش داده و اولین فروش اینترنتی خود را ثبت کنید . البته باید توجه داشته باشید هر یک روش ها مناسب یک نوع کسب و کار است و شما باید ببینید کدام روش ها مناسب کسب و کار شما هستند
از ۰ تا ۱۰۰ وردپرس را بصورت کاملا رایگان یاد بگیرید