×
خانه » آموزش بازاریابی » بازاریابی ایمیلی و اصولی که باید رعایت شود

بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش ها برای جذب بازدید کننده و خریدار است اما اگر اصول آن رعایت نشود بدون شک با شکست روبرو خواهد شد

بازاریابی ایمیلی و اصولی که باید رعایت شود

بازاریابی ایمیلی به معنی ارسال ایمیل تبلیغاتی برای جذب بازدید کننده و خریدار است . در بازاریابی ایمیلی شما فقط چند ثانیه برای موفق شدن زمان دارید و اگر اشتباهی کنید نتجیه بازاریابی شما فاجعه امیز خواهد بود

در این مقاله سعی کرده ایم اصولی که در هنگام بازاریابی ایمیلی باید رعایت شود را به شما عزیزان آموزش دهید

اصول بازاریابی ایمیلی در ایران :

بازاریابی در کشور های مختلف ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل ما اصولی که در ایران نیاز به رعایت کردن است را توضیح خواهیم داد

1- ظاهر زیبا

ظاهر زیبای ایمیل تاثیر گذار است . مثلا اگر یک ایمیل با متن ساده ارسال کنید به هیچ عنوان مخاطب را جذب نمیکند و نمیتواند برای شما سودی داشته باشد . پس در نتیجه باید سعی کنید از ظاهری زیبا برای ایمیل های خود استفاده کنید

این ظاهر بهتر است متناسب با کسب و کارتان باشد . مثلا اگر وبسایت شما به رنگ ابی هست بهتر است ظاهر ایمیل نیز ابی باشد . همچنین در پایین ایمیل ها حتما اطلاعات تماس را وارد کنید

2- ارائه تخفیف

در ایمیل های تبلیغاتی خود بهتر است یک کد تخفیف ارائه دهید . این کد تخفیف میتوانید بین 10 تا 70% باشد . کد های تخفیف باعث میشوند مخاطب وارد وبسایت شما شده و محصول شما را ببیند و اگر محصول با کیفیتی داشته باشید از شما خرید خواهند کرد

در ایران کد تخفیف یکی از بهترین روش ها برای فروش است و بسیاری در ایمیل های تبلیغاتی خود از این ترفند استفاده میکنند

3- به افرادی که نمیشناسید ایمیل ارسال نکنید

شما میتوانید با خرید یک بانک ایمیل ، ایمیل های تبلیغاتی بسیار زیادی ارسال کنید اما اینکار تمام برای شما ضرر است . زیرا ارسال ایمیل تبلیغاتی به کسی که به شما اجازه اینکار را نداده است هیچ وقت به فروش بیشتر کمک نمیکند و اتفاق باعث ریزش بازدید کننده نیز خواهد شد

فکر کنید یک روز ایمیل خود را باز کرده و در آن چند تبلیغ میبینید که درون سایت هایشان عضو نیستید . واکنشتان چیست؟ بدون شک ایمیل را ریپورت خواهید کرد

برای بازاریابی باید خود را جای مخاطب هدف قرار دداه و مانند او فکر کنید

4- عجله کردن

هیچوقت برای ارسال ایمیل تبلیغاتی عجله نکنید . شما نباید در یک زمان کوتاه ایمیل را ساخته و ان را ارسال کنید . ایمیلی را ساخته تمامی اصول را رعایت و بعد از اینکه از همه چیز اطمینان پیدا کردید آن را ارسال کنید

عجله در بازاریابی همیشه به ضرر شخص بازاریاب خواهد بود

5- زمان مناسب ارسال ایمیل

شما آزاد هستید در هر لحظه از شبانه روز ایمیل تبلیغاتی ارسال کنید ولی فقط یک زمان های خاص باعث میشود تا ایمیل شما دیده شود . پس باید در زمان ارسال ایمیل خود دقت کنید

معمولا افراد هر روز صبح ایمیل های خود را چک میکنند ، پس بهتر است شما آخر شب ایمیل را ارسال کنید . با اینکار ایمیل شما در صدر ایمیل ها قرار گرفته و مخاطب حتما ان باز میکند

6- استفاده از نام ارسال کننده

معمولا اگر شما نام خود را در هنگام ارسال ایمیل وارد کنید درصد باز شدن ان بسیار بالاست . پس دقت کنید از نام خود و یا شرکتتان استفاده کنید

پیشنهاد : قالب فروش فایل ووکامرس اسفند

با این 6 اصل میتوانید یک بازاریابی ایمیلی موفق داشته باشید . البته این نکته را در نظر بگیرید که در ایران نرخ باز شدن ایمیل حداکثر 30% می باشد . ان هم برای افرادی که این اصول را رعایت میکنند

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمد بنادری
۲۵ آذر ۱۳۹۷ آموزش بازاریابی
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط

نوشتن متا تگ توضیحات و تاثیر آن در سئو
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
5 ایده برای کسب درآمد از تلگرام
۳۱ تیر ۱۳۹۸ محمد بنادری

آخرین محصولات

آموزش تصویری edd | ساخت سایت فروش فایل با edd
محمد بنادری
28 هزار تومان
قالب مجله خبری پاییز | قالب paiiz
محمد بنادری
20 هزار تومان
قالب فروش آموزش یادگیری - قالب مشابه همیار آکادمی - قالب ووکامرس
محمد بنادری
90 هزار تومان
قالب نیازمندی کرنا مشابه دیوار
محمد بنادری
60 هزار تومان
تمامی حقوق برای حل شو محفوظ است