یکی از مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی متا تگ توضیحات می باشد . این متا تگ نقش بسیار پر رنگی در سئو مطالب داشته و اگر بتوانید برای مطالب خود یک توضیح کوتاه مناسب انتخاب کنید بدون شک در گوگل دیده خواهید شد
اگر بعد از جستجو در گوگل به لینک ها دقت کنید مشاهده خواهید کرد که در قسمت پایینی آنها یک توضیح کوتاه در مورد لینک نوشته شده است . به این توضیح کوتاه متا تگ توضیحات میگویند
این متا تگ نقش بسیار زیادی در دیده شدن و رفتن به نتایج اولیه گوگل دارد و در واقع در کنار عنوان مهمترین بخش هر محتوا برای بهینه شدن می باشد . هرچند امروزه تاثیر بسیاری از متا تگ ها در سئو به صفر رسیده است اما meta description همچنان یکی از مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجوگر می باشد
شما اگر بخواهید وارد یک صفحه شوید دوست دارید بدانید که درون این صفحه چه خبر است و ایا اصلا این صفحه مناسب شما است یا خیر . گوگل نیز چنین فکری در مورد لینک های شما میکند . پس ما باید یک توضیح کوتاه در مورد صفحه مورد نظر به او بدهیم تا بتواند این صفحه را بصورت بهتری در نتایج خود نمایش دهد . این توضیح کوتاه همان متا تگ توضیحات محتوای ما می باشد
این توضیحات چه بصورت غیر مستقیم و چه بصورت مستقیم تاثیر بسیار زیادی در سئو و بهینه سازی سایت شما برای موتور جستجو گر گوگل خواهد داشت . پس باید بصورت کاملا حرفه ای و بهینه شده نوشته شود
همچنین این نکته را باید بدانید که در صورت عدم نوشتن یک توضیح کوتاه برای محتوا ، گوگل بصورت خودکار 160 کارکتر از اولین متن درون صفحه مورد نظر را به عنوان این متا تگ انتخاب میکند . که اگر لینک های شما به این صورت ثبت شوند میتواند تاثیری منفی بر سئو سایت و همچنین جذب بازدید کننده داشته باشد
همانطور که گفتیم تاثیر متا تگ توضیحات بر سئو زیاد است . پس به همین دلیل ما باید سعی کنیم توضیحاتی برای محتوایمان بنویسیم که کاملا سئو و بهینه شده باشد . در واقع اگر بتوانیم یک توضیح مختصر اما بهینه بنویسیم میتوانیم امیدوار باشیم که بزودی در نتایج اولیه گوگل خواهیم بود
سعی کنید از کلمات کلیدی بصورت بهینه استفاده کرده و چند بار آنها را تکرار نکنید . تکرار چند باره یک کلمه کلیدی ممکن است تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما داشته باشد . همچنین اگر قصد دارید از چند کلمه کلیدی در توضیحات کوتاه استفاده کنید. بهتر است از کلمات کلیدی مترادف استفاده کرده تا بتوانید توضیحاتی بهینه تر داشته باشید
استفاده صحیح و مناسب از کلمات کلیدی در متا تگ توضیحات باعث میشود تا گوگل به سادگی متوجه متن درون محتوا شده و شما در بین محتوا های برتر قرار دهد . در واقع شما با این کار میتوانید به گوگل بفهمانید که محتوای شما درباره چه چیزی می باشد
تعداد کارکتر های یک توضیحات مناسب ۱۶۰ عدد می باشد . پس اگر یک توضیحات بلند تر بنویسید فقط ۱۶۰ کارکتر آن نمایش داده شده و بعد از آن سه نقطه خواهد امد . این نکته از آنجا مهم است که اگر شما متا تگ توضیحاتی بنویسید که کلمه کلیدی آن بعد از ۱۶۰ کارکتر باشد در واقع هیچ تاثیر مثبتی برای شما نخواهد داشت
بررسی کارکرد سایت رقیبان همیشه برای هر کاری تاثیر گذار است . به همین دلیل بهتر است قبل از نوشتن یک توضیحات برای محتوای خود حتما سایت رقیبتان را از طریق گوگل بررسی کرده و متا تگی بنویسید که مشابه ان نباشد . اما این به آن معنی نیست که باید یک متا تگ کاملا متفاوت بنویسید ، بلکه شما باید از این متا تگ موفق ، الگو برداری کرده و برای محتوای خود یک توضیح کوتاه بنویسید
کاربران برای یافتن محتوای مناسب در گوگل جستجو کرده و توضیح کوتای آنها را مطالعه میکنند . پس شما همیشه باید از توضیحاتی استفاده کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران داشته باشد. زیرا این کاربران هستند که انتخاب میکنند بر روی کدام لینک کلیک کرده و کدام محتوا را مطالعه کنند
اما این کار نباید باعث شود که شما توضیحاتی بنویسید که از نظر گوگل بهینه نباشد
بهتر است از جمله ای استفاده کنید که در آن نوع محتوای لینک ذکر شده باشد . مثلا اگر میخواهید یک مقاله در مورد آشپزی چینی بنویسید حتما باید توضیحاتی بنویسید که معنی دار باشد و کاربر با مطالعه آن مجاب شود که محتوای شما از سایت های دیگر برتراست
همچنین جمله شما باید از نظر نگارشی درست و صحیح باشد که تا کاربران با دیدن آن به حرفه ای بودن شما پی ببرند
همانطور که گفتم متا تگ توضیحات تاثیر زیادی چه مستقیم و چه غیر مستقیم بر روی سئو خواهد داشت . پس بهتر است در انتخاب جمله برای آن دقت کرده و جملاتی استفاده کنید که بیشترین جذابیت را برای کاربران معمولی داشته باشند
از ۰ تا ۱۰۰ وردپرس را بصورت کاملا رایگان یاد بگیرید