وفاداری مشتری یکی از مهمترین روش های افزایش فروش اینترنتی است . در واقع شما اگر مشتریان خود را به سایت و کسب و کارتان وفادار کنید میتوانید فروشی همیشگی داشته باشید
همیشه اولین فروش کار ساده ای است. اما فروش های بعدی و ادامه دار هستند که کسب و کار شما را زنده نگه می دارند. در واقع اگر نمیخواهید شکست کسب و کار خود را بینید باید به فکر فروش های بعدی و ادامه دار کسب و کارتان باشید
اینجاست که وفاداری مشتری به دردتان می خورد. در واقع شما می توانید با وفادار نگه داشتن مشتریان کاری کنید که این افراد به مشتری دائمی شما تبدیل شده و به صورت مداوم و پشت سر هم فروش های موفقی داشته باشید
در این مقاله به ۵ روش پرداخته ایم که به شما در افزایش وفاداری مشتری هایتان کمک میکنند
یکی از روش های بازگرداندن خریدار به سایت تشویق او به خرید دوباره است. اما این کار به این آسانی ها نیست ، شما باید حتما یک دلیل محکم برای خریدار بیاورید تا دوباره به سایت شما برگردد
یکی از روش های بازگرداندن خریدار قدیمی به سایت ارائه یک تخفیف ویژه به او می باشد. به طور مثال یکی از مشتریان قدیمی خود را که خرید موفقی از شما داشته ، پیدا کرده و یک ایمیل برای او ارسال کنید. در این ایمیل عنوان کنید این تخفیف فقط مخصوص همین خریدار است و حتما نام او را نیز در متن ایمیل ذکر کنید. اینگونه توانسته اید یک خریدار قدیمی را به سایت خود برگردانده و همچنین امیدوار باشید که خرید دیگری نیز انجام دهد
مشتریان شما همیشه دوست دارند که شما آنها را با نام بشناسید. مثلاً اگر یک مشتری همیشگی شما با شما تماس گرفت و یا اینکه به شما پیام داد بهتر است او را شناخته و با نام صدا کنید. مشتریان شما وقتی ببینند شما نام آنها را می دانید برای شما و کسب و کارتان احترام بیشتری قائل خواهند بود.
درست است که به خاطر سپردن نام تمامی خریداران سخت است اما اگر این کار را انجام دهید میتوانید مطمعن باشید که این افراد باز هم از شما خرید خواهند کرد . البته نرم افزار های زیادی نیز برای وارد کردن اطلاعات مشتری ها و نام آنها وجود دارد که در صورت زیاد بودن مشتریانتان می توانید از آن ها استفاده کنید
شبکه های اجتماعی همیشه یکی از روش های ارتباط با کاربران و مخاطبین سایت شما هستند. در واقع اینستاگرام و تلگرام میتوانند یک پل ارتباطی میان شما و خریداران شما باشند. پس سعی کنید به صورت مداوم پروفایلهای خود در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها را بررسی کرده و به پیامهای خریداران خود پاسخ دهید
اما شبکه های اجتماعی فقط برای ارتباط پیامی نیستند. شما می توانید با انتشار تصاویر و مطالب مرتبط با سایتتان با خریداران و کاربران ارتباط نزدیکی داشته باشید که این کار باعث می شود خریداران همیشه با شما و کسب و کارتان همراه باشند و اگر دوباره به محصولی نیاز داشته باشند قبل از هر کسب و کاری به سراغ شما بیایند
اگر محصولی دارید که قابلیت به روز رسانی دارد. به صورت مداوم از خریداران آن محصول نظر خواهی کنید. از آنها بخواهید تجربیات خود در استفاده از آن محصول را با شما در میان بگذارند. به خریداران بگویید که نظر آنها برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و حتما در بروزرسانی های بعدی به نظر آنها توجه خواهید کرد
در واقع شما با نظر خواهی از خریداران میتوانید ارتباط خود با این خریداران را حفظ کرده و اعتماد آنها را جلب کنید. اگر یک خریدار بعد از اولین خرید به شما اعتماد کند و متوجه شود برای او ارزش قائلید ، دوباره نیز از شما خرید خواهد کرد
یکی از روش های دیگر حفظ وفاداری مشتری پشتیبانی بعد از خرید است. تمام خریداران توقع دارند برای هر محصولی پشتیبانی بعد از خرید دریافت کنند پس در نتیجه شما باید یک بخش به سایت خود اضافه کنید تا کاربران و خریداران بتوانند بعد از خرید با شما در ارتباط باشند
بهترین راه پشتیبانی بعد از خرید ارائه یک پنل ارسال تیکت به مشتری می باشد . از این طریق مشتریان در صورتی که با محصول مشکلی داشته باشند میتوانند یک تیکت پشتیبانی ارسال کرده و پاسخ شما را دریافت کنند
این کار باعث می شود تا مشتری احترام بیشتری برای شما قائل شده و به شما اعتماد کند. نتیجه این اعتماد می تواند فروش های بیشتر باشد
از ۰ تا ۱۰۰ وردپرس را بصورت کاملا رایگان یاد بگیرید