جمع آوری اطلاعات مشتری همیشه یکی از عوامل موفقیت و رونق کسب و کار اینترنتی است که با انجام آن میتوانید فروش خود در مدت کوتاهی چندین برابر کنید
در این مقاله سعی کرده ایم به روش های جمع آوری اطلاعات و مواری که باید جمع اوری و تحلیل شوند بپردازیم . در واقع اگر شما بدانید که چگونه باید اطلاعات را جمع آوری و تحلیل کنید میتوانید فروش خود را تا 100% افزایش داده و همچنین کسب و کار خود را بزرگ و بزرگ تر کنید
روش های زیادی برای جمع آوری اطلاعات مشتریان و بازدید کنندگان وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها خواهیم پرداخت . توجه داشته باشید این روش ها همگی رایگان هستند
1- جمع آوری اطلاعات از طریق خبرنامه
یکی ار روش های بسیار قدیمی و کار آمد ، جمع اوری ایمیل های مشتریان و یا کاربران عادی سایت است . اینکار معمولا با استفاده از سیستم خبرنامه و عضویت کاربران در این سیستم رخ میدهد که میتوانید با استفاده از افزونه های کاملا رایگان این امکان را به سایت خود اضافه کنید
اما چرا اصلا باید ایمیل ها را جمع اوری کنیم و اینکه این اطلاعات به چه درد میخورند؟
این ایمیل ها متعلق به افرادیست که به موضوع وبسایت شما علاقه مند هستند و دوست دارند در مورد وبسایت شما اطلاعات بیشتری بدست بیاورند . پس اگر شما ایمیل این افراد علاقه مند را داشته باشید میتوانید با ایمیل مارکتینگ بصورت کاملا رایگان تعداد بالایی از این کاربران را به مشتری و همچنین مشتریان قدیمی خود را به مشتریان همیشگی تبدیل کنید
2- جمع آوری مسیر حرکت مشتریان سایت
یکی از روش های دیگر جمع آوری اطلاعات ، میتواند گوگل آنالیز باشد . این ابزار قدرتمند به شما این امکان را میدهد تا بررسی کنید که کاربران از چه مسیری گذشته و به سبد خرید خود رسیده اند . با بررسی این اطلاعات شما پی میبرید که مشتریان شما بیشتر به چه صفحات و محصولاتی علاقه داشته و همچنین میتوانید این مسیر را راحت تر کرده و بیشتر بر روی این محصولات تمرکز کنید
جمع آوری اطلاعات از گوگل آنالیز فقط مربوط به مشتریان نمیشود و شما میتوانید حتی اطلاعات کاربران مهمان را نیز جمع اوری کرده و سپس از طریق آنها سایت خود را بهینه تر کنید
3- جمع آوری شماره تماس
روش سوم جمع آوری شماره تماس ها می باشد . برای اینکه بتوانید از کاربران شماره تلفن آنها را بگیرید میتوانید یک محصول را به عنوان هدیه درون سایت قرار داده و به آنها اعلام کنید که برای دریافت این هدیه باید شماره خود را وارد کنید . اینکار باعث میشود تا شماره تلفن افراد علاقمند به موضوع سایت خود را یافته و سپس در ادامه از طریق همین شماره تلفن ها محصولات خود را بفروشید
همچنین یکی دیگر از روش های جمع آوری شماره تلفن ، خرید با شماره تلفن است که میتوانید در فرم خرید یک فیلد شماره تماس ایجاد کرده و شماره تماس تمامی خریداران در دریافت کنید . اینکار میتواند با تایید ئیامکی و یا دادن اطلاعات خرید تمام شود
شماره تماس میتواند برای کار های تبلیغاتی به کار شما آمده و از طریق آنها با کاربران هدف خود در ارتباط باشید
حالا که از طریق 3 روش بالا توانسته اید اطلاعاتی را جمع اوری کنید . زمان تحلیل انها رسیده است . برای تحلیل مثلا اطلاعات مسیر حرکت نیمی از مشتریان خود را کنار هم قرار داده و ببینید نکات مشترک انها چیست . این نکات مشترک میتواند به شما کمک کند که این مسیر مشترک را بهینه تر کرده و در نتیجه فروش خود را بیشتر کنید
یا مثلا به تمامی شماره های دریافتی یک پیامک ارسال کنید و درون ان بنویسید که اگر میخواهید هدیه های بیشتری دریافت کنید عدد 1 را برای ما ارسال کنید . هرکس که ارسال کرد یعنی میتواند کاربر هدف شما باشد و شما با بررسی این شماره ها میتوانید یک لیست کاربر هدف قدرتمند تهیه کرده و در نتیجه با تبلیغات هدفمند فروش خود را چندین برابر کنید
در واقع تحلیل اطلاعات به خود شما بستگی دارد و شما میتوانید به هر نوی این کار را انجام داده و اطلاعات شبیه به هم را کنار هم قرار دهید تا به نتیجه مطلوب خود برسید
از ۰ تا ۱۰۰ وردپرس را بصورت کاملا رایگان یاد بگیرید