55% تخفیف از عید قربان تا عید غدیر کد تخفیف : eyd
×
خانه » آموزش بهینه سازی » ویژگی های یک محتوای بهینه

تولید محتوا همیشه بهترین روش برای جذب مخاطب است اما باید تمامی مطالب شما محتوای بهینه باشند . این آموزش به شما یاد خواهد داد چطور یک محتوای مفید و بهینه تولید کنید

محتوای بهینه

برای به موفقیت رسیدن در تولید محتوا باید تمامی محتوا های شما بهینه باشند . این بهینه بودن فقط شرایطی نیست که در گوگل قرار بگیرد بلکه برای زمانیست که کاربران با مطالعه یک محتوا ترغیب به مطالعه محتوا های دیگر شوند

در این آموزش یاد میگیریم یک محتوای بهینه باید چه ویژگی های داشته باشد تا به موفقیت برسد

جامع بودن محتوای بهینه

اولین ویژگی که در محتوای بهینه باید در نظر گرفته شود جامع بودن محتواست . به این معنی که مثلا اگر قصد دارید یک محتوا در مورد طلا سازی بسازید . این محتوا باید تمامی جزییات را شامل شود . محتوای جامع به کاربر این حس را میدهد که سایت شما یک سایت بزرگ و حرفه ای است

به همین دلیل این کاربر اگر در ادامه نیز سوالی در مورد طلا داشته باشد به سراغ وبسایت شما خواهد آمد

ترتیب بندی درست محتوا

محتوای شما باید با ترتیب ساخته شود . مثلا اگر یک آموزش می باشد باید بصورت قدم به قدم پیش بروید به طوری که هیچوقت در وسط محتوا مواردی که باید در آخر آموزش باشد وجود نداشته باشند . یا اگر میخواهید ویژگی های یک کالا را نشان دهید سعی کنید ویزگی های مرتبط نزدیک به هم باشند

این ویژگی کمک میکند تا وبسایت شما در نگاه بازدید کننده حرفه ای تر به نظر برسد

وجود تگ های عنوان

در محتوای بهینه تمامی مطالب شما باید حداقل یک تگ عنوان h1 تا h6 وجود داشته باشد . اگر میخواهید از چندین تگ عنوان استفاده کنید سعی کنید عنوان ها با هم متافاوت باشند

وجود یک کلمه خاص در محتوای بهینه

اگر محتوای شما متن می باشد باید یک کلمه کلیدی را در نظر گرفته و در سطح نوشته از آن استفاده کنید . این کلمه کلیدی باید در عنوان سایت و همچنین تگ های عنوان نیز باشد

همچنین سعی کنید خیلی از این کلمه کلیدی استفاده نکنید . فقط ۳ یا ۴ بار کافی است . زیرا استفاده بیش از اندازه میتواند تاثیر عکس داشته باشد

استفاده نکردن از محتوای تکراری

یکی از بدترین کار هایی که معمولا در ایران انجام میشود استفاده از محتوای تکراری و در واقع دزدی است . به این شکل که مثلا یک سایت فروش کیف یک محتوای اختصاصی منتشر کرده و شما نیز همان محتوا را کپی کنید . اینکار باعث میشود تا محتوای شما اصلا در گوگل به صفحات نخست نرسیده و همچنین کاربران اعتماد خود را به شما از دست بدهند

محتوای ویدیویی

امروزه بسیاری دیگر حوصله مطالعه نوشته ها را ندارند . پس باید سعی کنید هر چند روز یکبار یک محتوای ویدیویی تولید کرده و ان را درون سایت و یا شبکه های احتماعی خود قرار دهید . این محتوای ویدویی نباید تکراری و یا کپی باشد . این محتوای ویدیویی میتواند یک انمیشن یا یک آموزش تصویری و یا ویدیویی زنده باشد

پس سعی کنید همیشه محتوایی ویدیویی را جدی بگیرید

وجود تصاویر با کیفیت در محتوای بهینه

اگر قصد ایجاد یک محتوای متنی را دارید حتما باید به فکر تصاویر با کیفیت برای آن باشید . گاهی یک تصویر کافی است ولی اگر محتوای شما طولانیست باید چندین تصویر مختلف داشته باشید

بهتر است این تصاویر اختصاصی سایت خودتان باشد تا محتوای شما به محتوای بهینه تبدیل شود

محتوای اصلی یا شاخص

محتوای شاخص به محتوایی گفته میشود که نیاز اولیه چندین محتوای دیگر باشد . مثلا آموزش نصب وردپرس میتواند یک محتوای شاخص باشد که در آن لینک های آموزش های دیگر وردپرس قرار داده شود

البته نیاز نیست در سایت شما محتوای شاخص زیادی وجود دارد و باید تعداد انها منطقی و بر طبق نیازتان باشد

پیشنهاد : قالب فروش فایل اسفند

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمد بنادری
۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ آموزش بهینه سازی
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط

لینک سازی چیست ؟ تاثیر بک لینک در سئو
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
نوشتن متا تگ توضیحات و تاثیر آن در سئو
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
تاثیر Lazy Load در سرعت سایت
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ محمد بنادری

آخرین محصولات

آموزش تصویری وردپرس
محمد بنادری
35 هزار تومان
آموزش تصویری edd | ساخت سایت فروش فایل با edd
محمد بنادری
28 هزار تومان
قالب مجله خبری پاییز | قالب paiiz
محمد بنادری
۵۰ هزار تومان
قالب فروش آموزش یادگیری - قالب مشابه همیار آکادمی - قالب ووکامرس
محمد بنادری
90 هزار تومان
تمامی حقوق برای حل شو محفوظ است