×
خانه » آموزش بازاریابی » نحوه برخورد با مشتری خشمگین

در حگاهی مشتری از شما ناراضیست و ممکن است با شما بد برخورد کند . با استفاده از آموزش نحوه برخورد با مشتری خشمگین یاد میگیرید که چطور باید با چنین فردی برخورد کنید که به یک مشتری همیشگی تبدیل شود

نحوه برخورد با مشتری خشمگین

معمولا افراد وقتی چیزی آنطور که میخواهند نیست خشمگین میشوند و ممکن است با پشتیبان محصول بد برخورد کنند . اما میتواند همین مشتری خشمگین را تبدیل به یک مشتری کاملا راضی کرد . فقط کافیست بعضی از روش های پشتیبانی را بدانید

آموزش نحوه برخورد با مشتری خشمگین

قبل از هر چیز باید بدانید مشتری گاهی حق دارد خشمگین باشد . چون ممکن است جایی از کار شما مشکل داشته باشد پش اگر یک مشتری با شما تماس گرفت و ناراحت بود حتما جواب او را بدهید و همچنین اگر نتوانستید مشکلتان را حل کنید میتوانید از نکات زیر استفاده کنید

1- بررسی دلیل مشکل

هنگامی که یک مشتری خشمگین با شما تماس میگیرد قبل از هر چیز دلیل خشمگین بودنش را از او سوال کرده و ببینید مشکل از کجاست . مثلا ممکن است این شخص محصولی را خریده باشد اما از ان راضی نباشد . این نارضایتی ممکن است از  طرف محصول شما باشد . به همین دلیل حتما باید این مشکل را بررسی کنید . این کار باعث میشود تا مشتری به این نتیجه برسد که شما به او و مشکلش احترام گذاشته اید

پس همیشه به دنبال مشکلات رفته و به شکایت توجه کنید

2- صحبت با تلفن در نحوه برخورد با مشتری

اگر پشتیبانی سایت شما بصورت تیکت است و با یک مشتری خشمگین روبرو میشوید . یک شماره تماس به او معرفی کرده و بصورت تلفنی با او حرف بزنید . این کار باعث خواهد شد که مشتری به این واقعیت پی ببر که شما برای او احترام قائل شده اید و واقعا میخواهید مشکل او را حل کنید

حرف زدن تلفنی به درک متقابل کمک بسیار زیادی خواهد کرد

3- حرف زدن محترمانه در نحوه برخورد با مشتری

در نحوه برخورد با مشتری سعی کنید به هیچ عنوان تند حرف نزده و همیشه با احترام صحبت کنید . مثلا ممکن است مشتری این پیام را برای شما ارسال کند که ” این چه وضعیتیه چرا محصولاتتون خرابه  ” . یک فروشنده بی تجربه قطعا پاسخ این مشتری را به تندی خواهد داد اما یک فروشنده با تجربه با احترام با او صحبت کرده و مثلا به او پاسخ میدهد ” سلام ، با عرض پوزش به دلیل وجود مشکل لطفا یک توضیح از مشکلات برای ما ارسال کنید تا آن را بررسی کنیم ”

پس همیشه محترمانه حرف زدن را با خود تمرین کنید . اینکار باعث میشود تا مشتری جذب شده و در واقع یک مشتری خشمگین تبدیل به یک مشتری همیشگی شود

4- برگشت دادن پول

در بسیاری از مواقع پیش آمده شخصی چیزی را خریده ولی بعد از مدت کوتاهی درخواست بازگشت وجه ثبت کرده است . شما برای برگشت وجه سایتتان یک سری قوانین مشخص اعمال کنید ولی سعی کنید در مواقعی که نیاز است این قوانین را زیر پا بگذارید

امید وار هستم با عمل به این نکات بتوانید با مشتریان خشمگین خود صحبت کنید

پیشنهاد : قالب فروش فایل اسفند

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محمد بنادری
مشاوره رایگان

مطالب مرتبط

حقایق کسب درآمد در منزل با کامپیوتر
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
لینک سازی چیست ؟ تاثیر بک لینک در سئو
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
نوشتن متا تگ توضیحات و تاثیر آن در سئو
۲۰ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری
کسب درآمد از طریق همکاری در فروش
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ محمد بنادری

آخرین محصولات

آموزش تصویری edd | ساخت سایت فروش فایل با edd
محمد بنادری
28 هزار تومان
قالب مجله خبری پاییز | قالب paiiz
محمد بنادری
20 هزار تومان
قالب فروش آموزش یادگیری - قالب مشابه همیار آکادمی - قالب ووکامرس
محمد بنادری
90 هزار تومان
قالب نیازمندی کرنا مشابه دیوار
محمد بنادری
60 هزار تومان
تمامی حقوق برای حل شو محفوظ است