×
خانه » آموزش بازاریابی » قیمت گذاری صحیح محصولات و افزایش فروش

قیمت گذاری صحیح محصولات میتواند به شما این امکان را بدهد که بیش از رقیبان خود محصول بفروشید و در آمد بیشتری داشته باشید

قیمت گذاری صحیح محصولات و افزایش فروش

فرض کنید یک مشتری به سایت شما آمده و میخواهد یک محصول خریداری کند . این محصول دارای قیمت 200 هزار تومانی است که بدون شک برای هر کاربری زیاد است . اما اگر شما جای 200 هزار تومان یک قیمت کمتر مثل 199 هزار تومان را وارد کنید کاربر از شما خرید میکند

پس قیمت گذاری در فروش بسیار مهم است و اگر بصورت صحیح انجام نشود نمیتوانید فروش بالایی داشته باشید

در ادامه نکاتی را توضیح خواهیم داد که با انجام انها میتوانید یک قیمت ایده عال برای محصول خود انتخاب کنید . این نکات تماما قبلا امتحان شده اند و با انجام صحیح آنها بدون شک به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید

1- استفاده نکردن از صفر ها

بسیاری از سایت ها قیمت هایشان با صفر های زیاد است و اگر به میزان فروششان دسترسی داشته باشید خواهید دید که فروش اندکی دارند . زیرا کاربران با دیدن صفر های زیاد از سایت شما فرار کرده و فکر میکنند قیمت محصولات شما خیلی زیاد است . مثلا اگر قیمت یک محصول را به شکل 200.000 تومان یا 2.000.000 ریال وارد کنید . بدون شک کاربر شما در نگاه اول نگران خواهد شد . اما فرض کنید همین قیمت را به شکل “200 هزار تومان” وارد کرده اید . کاربر با ندیدن صفر زیاد به سراغ محصول شما خواهد آمد زیرا دیگر نگران قیمت نخواهد بود

پس همیشه سعی کنید قیمت ها را به این شکل وارد کنید تا بتوانید کاربران را جذب کرده و فروش های خود را افزایش دهید . این نوع قیمت گذاری در ووکامرس قابل اجرا می باشد و اگر میخواهید در سیستم های دیگر نیز به این شکل شود بهتر است با یک متخصص در ارتباط باشید

2- رند نبودن در قیمت گذاری صحیح محصولات

همانطور که در ابتدا گفتم کاربران از قیمت های زیاد میترسند پس شما باید طوری قیمت را وارد کنید که کاربر با دیدن ان احساس کند قیمت محصول پایین است . مثلا شما یک محصول 1 میلیون تومانی دارید که این قیمت از نظر اکثر خریداران زیاد است اما اگر این محصول را با قیمت 999 هزار تومان وارد کنید . حالا دیگر قیمت برای خریداران زیاد نیست  . این یک قضیه روانشاسی است و هر کاربری با دیدن قیمت مثلا 79 هزار تومان با خود میگوید این یک محصول 70 هزار تومانی است

اکثر سایت های خارجی و ایرانی بزرگ از این ترفند استفاده کرده و فروش های خود را چند برابر میکنند . در واقع شما باید برای فروش بیشتر همیشه قیمت های خود را به نحوی وارد کنید که کمتر به نظر برسند . این نوع قیمت گذاری سالهاست که استفاده میشود و همیشه به فروشندگان کمک بسیار زیادی کرده است

3- قیمت کمتر از رقیبان

قیمت محصولات خود را در سایت رقیبان بررسی کنید و ببینید انها چه قیمت هایی را قرار داده اند . مثلا اگر قیمت محصول رقیب شما 82 هزار تومان است سعی کنید در صورت امکان قیمت محصولتان را بر روی 79 یا 78 قرار دهید . زیرا کاربر با دیدن 7 مجاب میشود که محصول شما خیلی ارزانتر است و اینکار باعث میشود تا کاربر حداقل به سراغ محصول شما امده و آن را بررسی کند . با اینکار شما شانس بیشتری نسبت به رقیب خود خواهید داشت

پس قیمت ها باید از رقیبان کمتر باشد اما نه خیلی . فقط به شکلی که مشتری احساس کند محصول شما ارزانتر است و مجاب شود که اگر از شما خرید کند صرفه جویی کرده است

نتیجه گیری نهایی

همیشه برای فروش بیشتر خود به قیمت ها دقت کنید و در انتخاب آنها از 3 نکته بالا استفاده کنید . بدون شک اگر به شکل صحیح از ترفند های بالا استفاده کنید میتوانید نتیجه ان را در فروش خود ببینید

مطالعه شود : افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

دیدگاه ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

دلایل شکست در کسب و کار اینترنتی
۲۴ مهر ۱۳۹۸ محمد بنادری
وردپرس چیست؟ طراحی سایت با وردپرس
۱۵ مهر ۱۳۹۸ محمد بنادری
بهترین قالب آموزش آنلاین سال 98
۱۵ مهر ۱۳۹۸ محمد بنادری

آخرین محصولات

قالب فروش فایل زرین
محمد بنادری
۶۰ هزار تومان
آموزش ویژوال کامپوزر | آموزش Visual Composer
محمد بنادری
35 هزار تومان
آموزش تصویری edd | ساخت سایت فروش فایل با edd
محمد بنادری
28 هزار تومان
قالب مجله خبری پاییز | قالب paiiz
محمد بنادری
۵۰ هزار تومان
تمامی حقوق برای حل شو محفوظ است